...sajnos ezen a fotón pont az nem látszik, ami miatt érdemes közvetlenül az üvegre festeni. Sőt, itt olyan, mintha a matt oldalról fotóztam volna... bele voltam csavarodva ezekbe az örvényekbe akkor.., de itt leginkább a festékekkel kísérleteztem. Ma már nem emlékszem, ennél a darabnál kevertem-e amúgy bármit is a sűrű temperához, de az biztos, hogy azzal nagyobb 'egyenletes' felületet festeni nehezemre esett, ami jól látható is szerintem...
...a legizgalmasabb része a technikának, hogy közvetlenül a hátoldalon, a 'fonákján' dolgozol, és a tükörképén. Sosem látod közben a 'színéről' a munkád, s a festék, jó esetben zavartalan tapad az átlátszó hordozó felülethez, ami ebben az esetben, s talán mondható, a többi festőalappal ellentétben a festett előtt van.
Továbbá, ha rétegeket használsz, azt is fordítva. Nem alulról építkezel, kezdve az alapozással mondjuk, hanem felülről, akár a fényekkel, csillogásokkal, s e mögé fested a nagyobb felületeket, persze ilyenkor nem mindegy mivel, hogy az egymás fölé kerülő rétegek ne oldják vissza egymást...
Ennyit sikerült most felidéznem abból a messziből. Kellemes időutazás... :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése